Logo
Home/Extra-informatie/Verzekeringen/Doorlopende-verzekering-voor-reizen

Doorlopende verzekering voor reizen

Altijd een reisverzekering op maat

Je kunt je Doorlopende Verzekering voor Reizen zelf samenstellen. Je mag bijvoorbeeld zelf bepalen of je alleen een reisverzekering, een annuleringsverzekering of een combinatie daarvan wilt. Daarnaast kun je kiezen uit de varianten Basis, Comfort en Optimaal. Hiermee bepaal je zelf hoe goed je verzekerd bent. Tot slot kun je je verzekering uitbreiden met diverse dekkingen, zodat deze volledig aansluit op je reizen. En ben je het hele jaar door verzekerd. Ideaal, als je meerdere keren op reis gaat!

> Bereken je premie

Basis: de belangrijkste risico’s verzekerd

Met de variant Basis ben je goed verzekerd voor de belangrijkste risico’s tijdens je reis. Zo ben je per reis zestig dagen aaneengesloten verzekerd voor deskundige hulpverlening via A.S.R. Hulplijn. Daarnaast heb je recht op enkele belangrijke vergoedingen. Zo zijn alle kosten van personenhulp standaard tegen kostprijs gedekt en is bagage tot € 1000,- per persoon per reis gedekt. Heb je de dekking geneeskundige kosten meeverzekerd? Dan krijg je alle onverwachte medische kosten standaard vergoed. Zelfs wanneer deze onder je verplicht eigen risico van je verzekering vallen.

Comfort: meer dan ruime vergoedingen

De variant Comfort van A.S.R. biedt meer dan de Basis reisverzekering. Met Comfort verzeker je je bijvoorbeeld per reis voor negentig dagen aaneengesloten. En ook hierbij zijn alle kosten van personenhulp standaard tegen kostprijs gedekt. Bij de variant Comfort is je bagage bovendien tot € 3000,- per persoon per reis gedekt. Heb je de dekking geneeskundige kosten meeverzekerd? Dan krijg je alle onverwachte medische kosten standaard vergoed. Zelfs wanneer deze onder je verplicht eigen risico van je verzekering vallen.

Uitbreidingen voor Basis & Comfort

Je kunt je Basis of Comfort reisverzekering verder uitbreiden met dekkingen die je reisverzekering nog beter laten aansluiten op je reisgedrag. Ga je bijvoorbeeld vaak op wintersport of wil je je in het buitenland verzekeren voor rechtsbijstand of geneeskundige kosten? Je kunt de dekking dan altijd naar wens aanpassen.

Optimaal: alles perfect geregeld

Wil je geen enkel risico nemen en gewoon met een zeker gevoel op reis gaan? Dan is de variant Optimaal van A.S.R. perfect voor jou. Met deze uitgebreide reisverzekering kom je niet voor verrassingen te staan. De kosten van personenhulp zijn standaard tegen kostprijs gedekt. En je bagage is zelfs tot € 5000,- per persoon per reis gedekt. Bovendien is je bagage tot twee jaar oud voor de nieuwwaarde verzekerd, zonder eigen risico! Heb je de dekking geneeskundige kosten meeverzekerd? Dan krijg je alle onverwachte medische kosten standaard vergoed. Zelfs wanneer deze onder je verplicht eigen risico van je verzekering vallen. En ga je lang reizen of bijvoorbeeld overwinteren in een warm land? Dan ben je maar liefst 180 dagen aaneengesloten verzekerd, wereldwijd.

Verzekeringskaart en voorwaarden doorlopende reisverzekering

Voor uitgebreide informatie en de polisvoorwaarden van de doorlopende reisverzekering verwijzen wij je naar de verzekeringskaart van A.S.R.

Verzekeringskaart en voorwaarden van de doorlopende reisverzekering

​​​​​​​Extra informatie over voordelen van A.S.R.

Hulp op reis van a.s.r.-app

A.S.R. heeft speciaal voor vakantiegangers gratis de Hulp op reis van a.s.r.-app gecreëerd voor als je snelle hulp bij schade nodig hebt. Zo kun je direct de alarmcentrale bereiken bij een noodsituatie en de app geeft de nodige medische informatie weer over je vakantieland. Wat kun je allemaal met de app doen? Je verzekeringsgegevens, foto’s en documenten heb je altijd met de app bij de hand. Daarnaast kun je je locatie delen met thuisblijvers en medereizigers, belangrijke informatie over de bestemming ophalen, persoonlijke documenten ophalen en je kunt notities en foto’s opslaan als er schade is. Je kunt meer informatie over de app en het downloaden van de app vinden op:

> ​​​​​​​Hulp op reis van a.s.r.-app

24/7 Hulp van A.S.R.

Waar je ook bent en wat er ook gebeurt, A.S.R. biedt een uitstekende service. De hulplijn van A.S.R. is wereldwijd 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. In het geval van pech, ongevallen, ziekte en calamiteiten staan de medewerkers voor je klaar. Voor medische gevallen word je via de hulplijn doorverwezen naar een ziekenhuis en indien het nodig is, wordt de alarmcentrale van SOS International ingeschakeld. SOS International is gespecialiseerd in persoonlijke en materiële hulpverlening. Met hulp van A.S.R. ben je altijd in handen van de beste specialisten in de omgeving van je vakantieverblijf.

De hulplijn bereik je via het telefoonnummer: +31 20 6515 777. Zorg dat je op het moment van bellen het boekingsnummer en het telefoonnummer waarop je bereikbaar bent bij de hand hebt.

Bij medische zorg is het belangrijk om je EHIC (European Health Insurance Card) bij te hebben. Vaak staat dit vermeld op de achterkant van je verzekeringspas. De EHIC-pas is te gebruiken in: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden en Zwitserland en Australië. In Marokko, Turkije en Tunesië heb je een 111-formulier vanuit je zorgverzekering nodig.

Wat te doen bij beschadiging, verlies of diefstal?

Mocht er iets met de bagage zijn gebeurd of je bagage is niet aangekomen op het vliegveld, dan is het belangrijk dat je een PIR-rapport (Property Irregularity Report) laat opstellen door de vliegmaatschappij op het vliegveld. Daarnaast is het belangrijk dat je foto’s maakt van de beschadigde artikelen en deze artikelen ook altijd bewaart. In sommige gevallen moet het bewijs overhandigd worden aan A.S.R.

Als je bagage tijdens je reis gestolen is, dan is het belangrijk dat je aangifte doet bij de plaatselijke politie. Zorg dat je hier altijd een schriftelijke kopie van hebt.

Schadeclaim indienen

Bij schade kun je een schadeclaim indienen via het online schadeformulier van A.S.R. Het schadeformulier moet zo volledig mogelijk ingevuld worden, met de bewijzen, het PIR-rapport en garantiebewijzen.

Meer weten

Heb je speciale wensen of wil je meer weten over de mogelijkheden bij A.S.R.? Neem dan contact met ons op via tel. 0416 35 20 40 of stuur een e-mail naar info@euronature.nl.

Daarom boek je bij Euronature:
24/7 inzicht in je boeking
ANVR en SGR garantie
Top service voor en na boeking
Vriendelijk en goed geholpen!
Wij boeken al vanaf de start van Euronature bij deze organisatie. Snelle, verzorgde, boekingen. Houden rekening met je wensen en zoeken indien mogelijk naar een voor jou geschikte plaats op de diverse terreinen. Aanrader!!!
Veilig aangesloten bij:
anvrsgrcalameteifondsacsiinfnfn
Beoordeeld met een 9.6
80 beoordelingen
Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief
Altijd op de hoogte van de scherpste aanbiedingen en het nieuwste aanbod