Logo
Home/Algemene-voorwaarden

ANVR

Euronature is onderdeel van ACSI Touroperating B.V. (KvK 10142918). ACSI Touroperating is aangesloten bij de ANVR. De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en informatie daarover.

De reizen op deze website worden aangeboden onder de ANVR-Reizigersvoorwaarden (ANVR-Reizigersvoorwaarden voor pakketreizen of ANVR-Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten en/of Gekoppeld Reisarrangement Voorwaarden) die van toepassing zijn op alle aanbiedingen op deze website tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. Klik hier voor het lezen en opslaan van de ANVR-Reizigersvoorwaarden en overige belangrijke informatie.

Op het boekingsformulier moet je aanvinken dat je voor boeking kennis hebt genomen van en akkoord gaat met de specifieke voorwaarden uit de ANVR-Reizigersvoorwaarden die van toepassing zijn op jouw boeking, t.w. de ANVR-Reisvoorwaarden voor pakketreizen of ANVR Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten en/of Gekoppeld Reisarrangement Voorwaarden en overige ANVR-informatie.

Enkele bepalingen zijn door ACSI Touroperating B.V. zelf vastgesteld. Hierover heeft wat betreft de inhoud van deze artikelen geen overleg plaatsgevonden tussen ANVR en Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg van de Sociaal-Economische Raad. Behoudens de in de voorwaarden zelf toegestane afwijkingen of toevoegingen kunnen deze eigen bepalingen geen afbreuk doen aan de ANVR-Reizigersvoorwaarden en zijn uitsluitend bedoeld als aanvulling op de ANVR-voorwaarden daar waar dat vermeld staat in de ANVR-voorwaarden zelf en/of om de positie van de reiziger verder te versterken.

Meer informatie over de ANVR kun je hier nalezen: Download hier de ANVR informatie brochure: "Alles wat je moet weten als je op reis gaat." De ANVR-Reizigersvoorwaarden kun je hier downloaden: ANVR-Reizigersvoorwaarden

Wil je meer informatie over Duurzaam Toerisme en wat Euronature onderneemt om een steentje bij te dragen? Klik dan hier.

SGR - Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)

Euronature is onderdeel van ACSI Touroperating. ACSI Touroperating (KvK 10142918) is aangesloten bij de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden).

Je kunt dit controleren via www.sgr.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze website gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis.

Eigen bijdrage aan SGR

Sinds 1 februari 2021 betaalt iedere consument die een reis boekt bij een bij SGR aangesloten reisorganisatie € 10 per boeking. Jarenlang was garantie op je geboekte vakantie gratis, maar ook na de coronacrisis moet het garantiefonds er voor je zijn, zodat je onbezorgd op reis kunt blijven gaan. De voorwaarden van Stichting Garantiefonds Reisgelden kun je hier nalezen: Garantieregeling SGR

Calamiteitenfonds

Stichting Calamiteitenfonds Reizen

Euronature is onderdeel van ACSI Touroperating (KvK 10142918). ACSI Touroperating is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. De garantie van het Calamiteitenfonds houdt in dat je als reiziger die deelneemt aan een reis waarop de garantie van toepassing is:

  • (een deel van) je reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
  • de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij je vervroegd moeten repatriëren.

Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis. Meer informatie over de Stichting Calamiteitenfonds Reizen kun je hier nalezen: Calamiteitenfonds garantieregeling.

Aanvullende voorwaarden Euronature

Annuleren van je vakantie

Voor het annuleren van je vakantie gelden onze annuleringsvoorwaarden. Hieronder lees je welke annuleringsvoorwaarden voor jou van toepassing zijn.

Waar vind ik de annuleringsvoorwaarden van Euronature?

Zoek een bestemming...

Ga naar de bestemming die je wilt boeken.

 

Vergroot afbeelding

1.

Zoek de accommodatie...

Klik op de link Meer info & annulering.

 

Vergroot afbeelding

2.

Ga naar het tabblad...

Kies voor annuleringsvoorwaarden.

Vergroot afbeelding

3.

Annuleringsvoorwaarden...

Bekijk de actuele voorwaarden voor jouw accommodatie

Vergroot afbeelding

4.

Annuleringen worden door ons alleen verwerkt op werkdagen (ma-vr) tussen 8:30 - 17.00 uur en op zaterdag tussen 09:00 - 16:30 uur. Wordt een annulering buiten deze tijden om gemeld, dan gaat de annulering in op de eerstvolgende werkdag.

*Eventuele afgesloten verzekeringen worden niet vergoed wanneer je jouw vakantie annuleert.

Betalingsvoorwaarden

Bij Euronature is het mogelijk om jouw boeking in meerdere termijnen te betalen. Als je kiest voor een betaling in 2 termijnen gelden de volgende regels:

  • Deel 1: Aanbetaling van 15% (vermeerderd met eventuele vervoerstickets en autohuur/transfers, servicekosten, SGR-bijdrage, bijdrage Calamiteitenfonds en optionele verzekeringen). De aanbetaling moet uiterlijk één week na ontvangst van de factuur betaald zijn.
  • Deel 2: De restantbetaling moet uiterlijk 5 weken voor de aankomstdatum voldaan zijn. Indien de betaling niet binnen de gestelde termijn is voldaan, heeft Euronature het recht om de reservering te annuleren. De annuleringskosten worden dan in rekening gebracht.

Bij betaling met een creditcard wordt het bedrag per direct afgeschreven.

Betaal je in meer dan 2 termijnen, is de betaling als volgt opgebouwd:

  • Aanbetaling: 15% (vermeerderd met eventuele vervoerstickets en autohuur/transfers, servicekosten, SGR-bijdrage, bijdrage Calamiteitenfonds en optionele verzekeringen). De aanbetaling moet uiterlijk twee weken na ontvangst van de factuur betaald zijn.
  • Tussenbetalingen: Vervolgens kun je in termijnen 15% van het boekingsbedrag betalen.
  • Laatste betaling: De rest van het openstaande bedrag moet uiterlijk 5 weken voor de aankomstdatum worden voldaan.

Je hebt twee handige opties om dit te doen: via creditcard of via bankoverschrijving.

Belangrijk: Als de betaling niet op tijd wordt voldaan, behoudt Euronature zich het recht voor om de reservering te annuleren, waarbij annuleringskosten in rekening worden gebracht. Zorg er dus voor dat je op tijd betaalt om onnodige kosten te voorkomen. Heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag!

Klachten en feedback

Iedereen bij Euronature doet zijn uiterste best om jouw vakantie zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Wij zijn ons echter bewust dat er tijdens jouw reis/vakantie natuurlijk wat mis kan gaan.

Problemen tijdens de reis
Heb je tijdens je verblijf vragen en/of opmerkingen? Maak deze dan direct kenbaar bij de receptie of bij de beheerder van de accommodatie. In de meeste gevallen kunnen zij je direct van dienst zijn.

Wordt er geen passende oplossing aangedragen, neem dan contact op met ons kantoor:

  • Maandag t/m vrijdag tussen 12.00 - 17.00 uur en op zaterdagen tussen 09.00 - 16.30 uur via 0031-(0)488-454245.
  • Buiten kantooruren zijn wij bereikbaar op een speciaal noodnummer. Dit nummer heb je ontvangen bij jouw reisbescheiden.
  • Klachten kunnen gemaild worden naar info@euronature.nl.

Na de reis
Het is absoluut niet prettig als jouw vakantie niet geheel naar wens is verlopen. Dit trekken wij ons zeker aan. Om het op een prettige wijze voor je op te lossen, is het belangrijk om jouw opmerking(en) en misschien wel negatieve ervaringen zo snel mogelijk na thuiskomst (uiterlijk binnen 2 maanden na afloop van jouw vakantie) op papier te zetten en (indien van toepassing met foto’s) per post of e-mail naar ons op te sturen. Je kunt het mailen naar info@euronature.nl. Wij nemen jouw klacht in behandeling en komen hier binnen één maand op terug.

Belangrijk om te weten:

  • Mondelinge klachten en/of opmerkingen kunnen wij niet als officiële klacht in behandeling nemen.
  • Een klacht die niet bij het aanspreekpunt ter plaatse wordt gemeld, kunnen wij niet in behandeling nemen.
  • Een klacht die ter plaatse niet naar tevredenheid is opgelost, maar niet bij ons kantoor is gemeld - waardoor wij als organisatie geen mogelijkheid hebben gehad een oplossing aan te dragen - kunnen wij niet in behandeling nemen.
  • Wij horen graag wat je vond van jouw vakantie. Daarom krijg je van ons na de reis een enquête per e-mail toegestuurd. Opmerkingen/klachten die via dit formulier aan ons kenbaar worden gemaakt kunnen niet als klacht worden verwerkt.
Daarom boek je met Euronature:
24/7 inzicht in je boeking
ANVR en SGR garantie
Top service voor en na boeking
Vriendelijk en goed geholpen!
Wij boeken al vanaf de start van Euronature bij deze organisatie. Snelle, verzorgde, boekingen. Houden rekening met je wensen en zoeken indien mogelijk naar een voor jou geschikte plaats op de diverse terreinen. Aanrader!!!
Veilig aangesloten bij:
anvrsgrcalameteifondsacsi
inf
nfn
Beoordeeld met een 9.6
80 beoordelingen
Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief
Altijd op de hoogte van de scherpste aanbiedingen en het nieuwste aanbod