In de bevestiging van jouw reservering staat hoe laat je bij de accommodatie kunt aankomen en hoe laat je uiterlijk weer moet vertrekken op je laatste dag.
Heb je een accommodatie gehuurd? Dan adviseren wij je tussen 16.00 en 19.00 uur in te checken. Zo vermijd je de drukte bij de receptie en weet je zeker dat jouw accommodatie al helemaal schoon is gemaakt en gecontroleerd. Op sommige campings geldt een middagrust (vaak tussen 13.00 en 15.00 uur). In deze tijd kun je niet in- of uitchecken. Late aankomst? Kom je later dan 19.00 uur aan op de camping? Laat het de camping dan van tevoren even weten. De camping kan je dan laten weten waar je je moet melden als de receptie al dicht is of de slagboom niet open staat. Je vindt het telefoonnummer van de camping op je reispapieren.
Kom je een of meerdere dagen later op de camping of vertrek je een of meerdere dagen eerder? Dan heb je geen recht op restitutie van de dagen dat je niet op de camping was.
Euronature is niet aansprakelijk voor verlies en diefstal (inclusief geld), beschadigingen van eigendommen en schade of letsel berokkend aan jou en je medereizende(n), door welke oorzaak dan ook. Tijdens jouw verblijf ben je aansprakelijk voor toegebrachte schade aan de vakantieaccommodatie, de inrichting en alle zaken welke bij het gehuurde behoren door toedoen van jou en/of jouw medereizende(n). Volg altijd de voorschriften voor het gebruik van de accommodatie en alles dat bij de accommodatie hoort. Die voorschriften vind je in jouw accommodatie, maar kunnen ook aan je worden gegeven door Euronature, de beheerders van Euronature en/of de camping of accommodatie.
Bij veel beschrijvingen worden afstanden weergegeven of omschreven (bijvoorbeeld in de buurt, nabijgelegen, vlakbij). In al deze gevallen is er een begaanbare weg waar je gebruik van kunt maken. Dit kan variëren van een verharde zandweg tot een geasfalteerde weg. Bij deze afstandsaanduidingen wordt altijd uitgegaan van voetverkeer. Het is geen garantie dat je met een auto, rolstoel, fiets of ander vervoersmiddel naar het benoemde kunt komen. Ook zegt de afstand niets over de aanwezigheid van verlichting of over hoogteverschillen.
Alleenreizende mannen zijn niet op alle plekken toegestaan. Lidmaatschap van de NFN is in deze situatie bij sommige accommodaties noodzakelijk.
Op veel vakantiebestemmingen wordt een animatieprogramma aangeboden. Het animatieprogramma wordt regelmatig alleen in het hoogseizoen aangeboden. Het animatieprogramma op een camping wordt vaak uitgevoerd in de voertaal van het land.
Uniek bij Euronature: flexibele annuleringsvoorwaarden!
Wij nemen de voorwaarden van de accommodatieverschaffer één op één over. Deze zijn vaak een stuk flexibeler en gunstiger dan de algemene voorwaarden waarmee veel andere touroperators werken. Euronature is hierin uniek! Je vindt de actuele voorwaarden bij de accommodatie op Euronature.nl. Deze annuleringskosten worden vermeerderd met de verschuldigde servicekosten, bijdrages Calamiteitenfonds en SGR, eventuele afgesloten verzekeringen en vliegtickets.
Indien er geen annuleringsvoorwaarden staan vermeld bij de accommodatie gelden de volgende annuleringsvoorwaarden:
Annuleringen worden door ons alleen verwerkt op werkdagen. Klik hier voor de actuele werktijden.
Wordt een annulering buiten deze tijden om gemeld, dan gaat de annulering in op de eerstvolgende werkdag. * Eventuele afgesloten verzekeringen worden niet vergoed wanneer je jouw vakantie annuleert.
Voor een vlucht en ferry gelden 100% annuleringskosten vanaf het moment van reserveren.
Voor autohuur en transfers gelden vanaf de 7e kalenderdag voor de dag van vertrek: 100% (tenzij anders vermeld op de vervoersbevestiging).
Wanneer je bij Euronature een accommodatie of een kampeerplaats op een camping boekt, kun je op de accommodatiepagina zien of jouw auto bij de prijs is inbegrepen of niet. Vaak mag je jouw auto bij je accommodatie of kampeerplaats parkeren. Als dat niet mogelijk is, kun je de auto op de daarvoor aangewezen parkeerplaats zetten. Als je per boeking met twee of meer auto’s een camping wilt betreden, kan het zijn dat de camping/accommodatie hier extra kosten voor in rekening brengt. Vaak moeten deze extra auto’s op een daarvoor aangewezen parkeerplaats gezet worden.
Voor overige accommodaties kan het voorkomen dat de auto buiten het terrein van het complex geparkeerd dient te worden, en mogelijk extra kosten met zich mee brengt.
Op veel plekken is het toegestaan te barbecueën. Wanneer is aangegeven dat barbecueën is toegestaan, wil dit niet zeggen dat een barbecue onderdeel uitmaakt van de uitrustig bij jouw accommodatie. In sommige gevallen gaat het om een centraal gelegen barbecueplaats waar meerdere mensen gebruik van kunnen maken.
Let op: het is op campings vaak niet toegestaan om met een houtskoolbarbecue te barbecueën in verband met brandgevaar. Bij de campingfaciliteiten kun je zien welke soorten barbecues zijn toegestaan.
Bij Euronature is het mogelijk om jouw boeking in meerdere termijnen te betalen. Als je kiest voor een betaling in 2 termijnen gelden de volgende regels:
Bij betaling met een creditcard wordt het bedrag per direct afgeschreven.
Betaal je in meer dan 2 termijnen, is de betaling als volgt opgebouwd:
Je hebt twee handige opties om dit te doen: via creditcard of via bankoverschrijving.
Belangrijk: Als de betaling niet op tijd wordt voldaan, behoudt Euronature zich het recht voor om de reservering te annuleren, waarbij annuleringskosten in rekening worden gebracht. Zorg er dus voor dat je op tijd betaalt om onnodige kosten te voorkomen. Heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag!
Verschillende van onze accommodaties zijn op aanvraag. Dit houdt in dat wij moeten overleggen met de buitenlandse verhuurder of de accommodatie vrij is. Je hoort zo snel mogelijk, uiterlijk binnen twee werkdagen, of de boeking bevestigd kan worden.
Huur je een accommodatie? Dan kan het zijn dat je bij aankomst een borg moet betalen. Laat je de accommodatie volgens afspraak schoon achter, dan krijg je de borg terug. Is er iets stuk in je accommodatie of heb je hem niet schoon achtergelaten? Dan kan de camping de kosten voor herstel of schoonmaak van je borg inhouden. De hoogte van een eventuele borg wordt aangegeven in je voucher.
Bij de faciliteiten wordt aangegeven of er bij de accommodatie een trailerhelling aanwezig is. De aanwezigheid van een trailerhelling houdt niet automatisch in dat je ook jouw vaartuig kan en mag stallen of dat er een boei voor jouw boot aanwezig is.
Het is niet mogelijk een reservering te maken voor jouw boot via Euronature. Wil je jouw boot meenemen? Neem dan rechtstreeks contact op met de camping of accommodatieverschaffer. Euronature is niet aansprakelijk voor het weigeren van meegenomen vaartuigen.
Accommodatieverschaffers proberen reparaties, vernieuwingen of verbeteringen op het terrein zoveel mogelijk buiten de openingsdata te laten plaatsvinden. Helaas is het niet altijd te voorkomen dat deze activiteiten tijdens jouw verblijf plaatsvinden. Euronature kan hiervoor niet verantwoordelijk worden gesteld.
Om te voorkomen dat er overdag met grote vuilniswagens over het terrein gereden moet worden, wordt het huisvuil vaak 's ochtends opgehaald. Dit kan niet altijd geruisloos plaatsvinden.
Wij streven naar een belevenis met een betekenis. Lees hier meer over ons duurzaamheidsbeleid.
Huur je een accommodatie? Dan zijn elektriciteit, water en gas vrijwel altijd inbegrepen. Boek je alleen een kampeerplaats? Dan kun je vaak gebruikmaken van een elektriciteit- en/of wateraansluiting. In de prijstabel zie je de mogelijkheden en tarieven.
Bij sommige accommodaties is het mogelijk om een essentie aan te geven. Indien dit het geval is, staat het vermeld op de accommodatiepagina.
Verschil tussen essentie en preferentie
Een essentie is een voorwaarde waaraan móet worden voldaan om de reis te kunnen boeken. Als deze niet wordt gegarandeerd, wil je de reis niet boeken. Een preferentie is een voorkeur, maar geen harde eis. Het is iets wat je graag wilt, maar het is niet noodzakelijk voor het boeken van de reis.
Let op: Als je een essentie niet duidelijk aangeeft, wordt deze automatisch gezien als een preferentie.
Deze kosten die ter plaatse betaald moeten worden staan vermeld op de boekingsbevestiging. De genoemde kosten dienen vaak ter plaatse bij aankomst te worden betaald. De kosten die ter plaatse moeten worden betaald zijn onder voorbehoud van wijzigingen.
Bij elke accommodatie staat welke faciliteiten er aanwezig zijn. Veel van deze faciliteiten zijn op het terrein van de accommodatie te vinden. Staat een faciliteit niet op het accommodatie terrein? Dan ligt het op maximaal 250 meter van het terrein. Als er gesproken wordt over zwemmogelijkheid in zee, gelegen bij zee, of openbaar vervoer, dan is de afstand maximaal 500 meter.
Niet alle faciliteiten zijn inbegrepen bij de overnachtingsprijs. Voor sommige voorzieningen betaal je extra. Dit betekent niet dat alle overige faciliteiten gratis zijn; het is bijvoorbeeld logisch dat je in een restaurant moet betalen. In sommige gevallen worden faciliteiten, zoals het restaurant, de winkel of het zwembad, beheerd door derden. Hierdoor hebben zowel Euronature als de eigenaar van de accommodatie geen directe invloed op het beleid of de prijzen van deze voorzieningen.
De faciliteiten op de meeste campings worden elk jaar gecontroleerd tussen de maanden mei en september. Het is daarom mogelijk dat er een wijziging heeft plaatsgevonden die nog niet aangepast is op deze site. Houd er ook rekening mee dat in het voor- en/of naseizoen niet alle faciliteiten beschikbaar zijn.
Euronature kan ook de ferry overtocht naar bijvoorbeeld Corsica boeken. Informeer voor de mogelijkheden en tarieven bij onze medewerkers. Liever zelf een overtocht boeken? Ook dat kan via onze website.
Zoek en boek een ferry overtocht
Vind je rust en ontspanning belangrijk tijdens jouw vakantie? En wil je zo min mogelijk geluidsoverlast ervaren? Dan zijn deze tips handig voor jou:
Boek je een vakantie via internet of per telefoon? Dan geldt er géén wettelijke bedenktermijn. Zodra je een boeking maakt, zit je vast aan de geboekte accommodatie. De verhuurder moet je vervolgens een bevestiging van de boeking sturen op de wijze die hij daarvoor heeft aangegeven. Vaak zal dit per e-mail zijn. Zolang de aanbieder de boeking nog niet heeft bevestigd, kun je de overeenkomst kosteloos ontbinden.
In sommige gevallen kan het voorkomen dat we ons aanbod nog herroepen, zelfs nadat je het hebt geaccepteerd en we het hebben bevestigd. Maar maak je geen zorgen, als dat gebeurt, stellen we je zo snel mogelijk op de hoogte, uiterlijk binnen 24 uur na de dag van jouw boeking. We vertellen je ook waarom we dit doen. Als je ons aanbod in het weekend accepteert, begint de herroepingstermijn op zondagavond middernacht, tenzij er een algemeen erkende feestdag volgt, in welk geval de termijn begint om middernacht van de laatste feestdag.
We willen dat je tevreden bent, dus als je recht hebt op terugstorting van een betaling die je al hebt gedaan, regelen we dit direct voor je. Uiterlijk binnen 14 dagen nadat je recht op terugbetaling is ontstaan, zorgen wij ervoor dat het bedrag weer op je rekening staat.
De hoofdboeker van de reis moet minimaal 18 jaar zijn op het moment van boeken. De hoofdboeker is aansprakelijk voor alle medereizigers die in de boeking zijn opgenomen. De correspondentie van de boeking verloopt in zijn geheel via de hoofdboeker.
De minimumleeftijd bij sommige accommodaties kan 21 jaar zijn. Is dat bij jouw gewenste camping het geval en ben je jonger dan 21? Dan kan jouw gemaakte reservering alsnog geweigerd worden. Uiteraard ontvang je van ons hier zo snel mogelijk een bericht over.
Euronature heeft ook campings waar huisdieren het hele seizoen of alleen buiten het hoogseizoen zijn toegestaan. Dat geldt vooral voor de kampeerplaatsen. In de meeste Euronature-accommodaties zijn huisdieren niet toegestaan. Zijn huisdieren in een accommodatie wel toegestaan? Dan geven wij dit aan bij de accommodatie met een hondenicoon. Als er extra kosten verbonden zijn voor het meebrengen van een huisdier, dan wordt dat tarief tijdens het boekingsproces weergegeven.
Heb je een vlucht, auto of transfer geboekt? Houd dan rekening met de voorwaarden van de vervoersmaatschappij.
Als je je huisdieren meeneemt, ben je er zelf verantwoordelijk voor dat je huisdier aan de (inreis)eisen voor dat land voldoet. Zodra je de grens over gaat, is bijvoorbeeld een inentingsbewijs tegen hondsdolheid verplicht. Je vindt alle belangrijke informatie over het meenemen van huisdieren op vakantie bij het LICG.
Het is mogelijk om via Euronature een huurauto te boeken. Informeer voor de mogelijkheden en tarieven bij onze medewerkers. Liever zelf een autohuur boeken? Ook dat kan eenvoudig via onze website.
De informatie op onze website wordt met grote zorgvuldigheid samengesteld en onderhouden. Toch kan het gebeuren dat informatie op de website niet actueel of correct is. Euronature is niet aansprakelijk voor de correctheid van die informatie.
Foto's vormen een belangrijke informatiebron op deze website. Foto's zijn bedoeld als impressie van wat je kunt verwachten op de accommodatie. Als er meerdere accommodaties van hetzelfde type zijn op een camping, kan het gebeuren dat de ligging van de door jou geboekte accommodatie net even anders is dan op de foto. Voor foto's en folders die door derden worden verstrekt, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld.
Overlast van insecten (o.a. mieren en muggen) kan, zeker in een omgeving waar veel bos en/of water is, voorkomen. Bewaar voedselvoorraden daarom altijd afgesloten, en houd ramen en deuren gesloten als er sprake is van overlast. In lokale supermarkten vind je vaak verschillende beschermings- en bestrijdingsmiddelen om de overlast te minimaliseren.
De accommodaties zijn vaak compleet ingericht, maar wel op basis van wat men ter plaatse gewend is. Met name in de keuken kunnen er andere gebruiksvoorwerpen zijn dan je in een Nederlandse keuken zou verwachten. Typisch Nederlandse zaken zoals een kaasschaaf of een koffiefilter kun je beter zelf meebrengen. Ook een elektrisch koffiezetapparaat is er vaak niet. Pannen en/of schalen zijn vaak beperkt aanwezig.
Is er iets niet in orde met jouw accommodatie of op de camping? Neem dan allereerst contact op met de accommodatie om samen naar een oplossing te zoeken. Komt de accommodatieverschaffer niet met een goede oplossing of afhandeling? Neem dan direct contact op met Euronature. Voor de verdere afhandeling (conform de (ANVR) Reisvoorwaarden verplicht) is het van wezenlijk belang dat wij op de hoogte worden gesteld van jouw problemen wanneer je nog op de camping bent.
Bij je reispapieren ontvang je informatie hoe je moet handelen als problemen ter plaatse niet naar tevredenheid worden opgelost.
In huuraccommodaties zijn vaak dekens (géén dekbedden) en kussens aanwezig. Bedlinnen moet je soms zelf meebrengen, is inclusief of te huur bij reservering. Zie hiervoor de informatie tijdens de reservering of de informatie bij de accommodatiespecificatie. Om teleurstelling te voorkomen, adviseren wij het gewenste bedlinnen altijd vooraf te reserveren.
Bij logies/ontbijt begint de verzorging op de dag na aankomst en eindigt op de dag van vertrek met het ontbijt. Bij half- en volpension begint de verzorging met respectievelijk het diner en/of lunch op de aankomstdag en eindigt op de vertrekdag altijd met het ontbijt.
Koffie, drankjes (behalve koffie en thee bij het ontbijt) zijn niet standaard bij de prijs inbegrepen. Bij All Inclusive start de verzorging in vrijwel alle accommodaties vanaf het moment dat je bent ingecheckt en eindigt de verzorging op het moment dat je uitcheckt. Sommige accommodaties staan het toe dat je voor het inchecken of na het uitchecken van alle faciliteiten en verzorging gebruik mag maken. Anderen berekenen hier kosten voor of staan het niet toe.
Indien je door late aankomst op de bestemming één van de maaltijden en/of andere verzorging, zoals bijvoorbeeld drankjes bij een All Inclusive verblijf, mist, is hiervoor geen restitutie mogelijk. Indien je op jouw heenreis laat aankomt, krijg je vaak een salade aangeboden in plaats van een diner wegens sluiting van het restaurant. Indien er weinig gasten dineren, kan het voorkomen dat de maaltijden worden uitgeserveerd in plaats van dat ze in buffetvorm zijn. In sommige gevallen besluit de dienstverlener om de maaltijdverzorging te wijzigen van buffet naar keuzemenu of vice versa.
Op sommige naturistenterreinen geldt een NFN-korting, dit vermelden wij altijd op onze website bij het betreffende terrein. Deze korting geldt ook als je boekt bij Euronature. Geef bij boeking jouw lidmaatschapsnummer op, dan wordt dit achteraf verrekend op de factuur.
Soms is een NFN lidmaatschap verplicht. Dit zie je op de pagina van de accommodatie.
In het buitenland ben je verplicht om een geldig paspoort of een Europese identiteitskaart te kunnen tonen. Heb je een andere nationaliteit dan de Nederlandse of Belgische? Informeer vooraf welke papieren vereist zijn.
Bij bepaalde accommodaties komt het helaas nog steeds voor dat ze paspoorten innemen tijdens het inchecken. Op sommige campings ben je ze zelfs tijdens het hele verblijf 'kwijt'. Hoewel wij op de hoogte zijn dat dit volgens de Nederlandse wetgeving niet toegestaan is, moeten wij helaas erkennen dat dit de regels van de accommodatieverschaffer zijn en wij hier geen invloed op hebben.
Sommige terreinen en accommodaties vinden een enkele piercing (door de navel) en een bescheiden tatoeage geen bezwaar. Informeer vooraf bij onze medewerkers naar de richtlijnen van de door u gekozen bestemming.
Iedere accommodatie heeft een reglement waaraan je je als gast dient te houden. Dit reglement is opgesteld door de accommodatieverschaffer en valt buiten de verantwoordelijkheid van Euronature.
Je ontvangt de reisbescheiden, als aan de betalingsverplichting is voldaan, enkele weken voor vertrek, uiterlijk 1 week voor vertrek per e-mail.
Je kunt op verschillende manieren bij Euronature reserveren. Het makkelijkst is om rechtstreeks via onze website te boeken. Heb je vragen of wil je gewoon liever iemand spreken? Dan kun je via +31 0488 79 21 21 ook telefonisch reserveren. Voor de prijs maakt het niet uit, je bent altijd even voordelig uit.
De eindschoonmaak moet je in de meeste huuraccommodaties zelf doen. Dan worden er geen kosten in rekening gebracht. In sommige gevallen wordt de eindschoonmaak voor je gedaan. De kosten hiervoor zijn vaak al verrekend in de huursom, maar het kan zijn dat je daarvoor ter plaatse nog moet betalen. Als je zelf nog moet betalen dan staat dat altijd op je voucher vermeldt. Wordt de eindschoonmaak voor je gedaan? Dan moet je de accommodatie wel netjes en bezemschoon achterlaten. Ben je bij aankomst niet tevreden over jouw schoongemaakte accommodatie? Geef dit dan meteen aan bij de receptie. Zij kunnen de accommodatie dan opnieuw laten schoonmaken of een probleem verhelpen.
In veel landen kunnen stranden privébezit zijn. Dat zie je bijvoorbeeld veel in Italië. Voor privé-stranden van campings of accommodaties geldt dat je er als gast gratis gebruik van kunt maken. Maar je moet dan wel apart betalen voor ligbedden of parasols. De openbare stranden zijn vaak wel gratis.
Als je een terras hebt bij jouw accommodatie kan dat een houten veranda zijn, maar ook een afgezet gedeelte met een stenen, zand- of grasachtige ondergrond.
Bijna overal moet je toeristenbelasting betalen. In sommige landen en regio's geldt er ook een milieutoeslag. De hoogte van de bedragen worden door lokale overheden bepaald. Je moet de toeristenbelasting meestal bij aankomst bij de receptie van de camping betalen. De toeristenbelasting kan variëren van twintig eurocent per kind per dag, tot zeven euro per persoon per dag. Deze bedragen zijn onder voorbehoud.
Kampeerplaatsen en accommodaties worden verhuurd op basis van gemaakte afspraken tussen Euronature en de campings. De toewijzing van de precieze locatie op de camping/bestemming wordt door de camping gedaan. Daarbij wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met een voorkeur als je die van tevoren hebt aangegeven. Soms mag je zelf uit een aantal vrije plaatsen jouw voorkeursplekje kiezen.
Kampeerplaatsen en accommodaties liggen vaak op natuurlijk terrein en de onderlinge grootte, het uitzicht of de mate van privacy kan verschillen. Soms kun je op een plek staan waar de auto niet direct bij de kampeerplaats kan worden geplaatst maar alleen op de parkeerplaats.
Altijd vervelend als je bij terugkomst van de vakantie erachter komt dat je iets bent vergeten tijdens je verblijf. Wij begrijpen dat je het voorwerp graag terug wilt hebben. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze Klantenservice.
Wij raden je aan om bij jouw reservering een annulerings- en reisverzekering af te sluiten. De annuleringsverzekering kan je via ons bij a.s.r. afsluiten. De premie voor deze verzekering is 5,5% van de reissom (excl. poliskosten en assurantiebelasting). Indien je door (vaak minder prettige) omstandigheden niet naar je vakantiebestemming kunt afreizen of vroegtijdig moet terugkeren, en de reden valt binnen de voorwaarden van de verzekering, dan worden de annuleringskosten door a.s.r. volledig gedekt.
Premie, assurantiebelasting, poliskosten, servicekosten en het calamiteitenfonds vallen buiten de dekking van de annuleringsverzekering en komen dus altijd voor rekening van de klant. Complete dekking voor een scherpe prijs!
Euronature kan ook vliegtickets voor u reserveren. Wij boeken de vluchten uitsluitend bij gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen. Tarieven van vliegtickets zijn op aanvraag. Neem voor de actuele tarieven contact op met één van onze medewerkers door te bellen naar +31488 79 21 21 of stuur een mail naar info@euronature.nl.
Hoeveel bagage je mag meenemen is verschillend per luchtvaartmaatschappij. De toegestane bagagevrijdom tijdens je vlucht wordt vermeld op het ticket c.q. vluchtbevestiging en/of boardingkaart. Hier wordt ook vaak aangegeven welke gevaarlijke stoffen verboden zijn tijdens je vliegreis. Bereid je goed voor op je vliegreis en bekijk per luchtvaartmaatschappij de voorschriften voor ruimbagage, handbagage, bagage voor baby's/kinderen en bijzondere bagage.
Afwijkende bagage zoals fietsen, golftassen, rolstoelen of een slaapapneu-apparaat wordt als service, al dan niet tegen betaling, door de airline meegenomen indien tevoren aangemeld. Bij boeking kun je een indicatie van de eventuele kosten opvragen op basis van de op dat moment bekende gegevens. Indien de airline of voorwaarden wijzigen, dan kun je aan eerder verstrekte informatie geen rechten ontlenen.
Als bij het inchecken het toegestane aantal kilo's bagage wordt overschreden, wordt een overbagagetarief gehanteerd. Zie voor de actuele tarieven de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij. Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd. Bovendien mogen bagagestukken nooit zwaarder wegen dan 32 kilo per stuk. Wij raden je dan ook sterk aan om je aan de bagageregels te houden.
De regels voor bagage zijn niet in elk land hetzelfde. Voor sommige dingen moet je misschien iets regelen van tevoren, zoals medicijnen.
Je kunt ook de speciale Douane App downloaden, zodat je ook op vakantie precies kunt zien wat je wel en niet waar naar toe kunt meenemen.
Indien je medicijnen gebruikt, dien je een medicijnpaspoort bij je te dragen. Dit is een compleet en actueel overzicht van de medicijnen die je gebruikt. Uw apotheek vult het paspoort volledig in en noteert eventuele allergieën en overgevoeligheden. Mocht er onverhoopt iets gebeuren, dan zijn de artsen direct op de hoogte van jouw medicijngebruik. Bovendien is het zo ook voor de douane duidelijk welke medicijnen je bij je hebt en waarom.
In jouw boeking dienen absoluut de juist gespelde namen inclusief eerste voornaam en geslacht, zoals in het paspoort of ID-kaart, te staan. Voor gehuwde reizigers dient alléén de eigen (meisjes)naam die ook in het paspoort (of ID-kaart) staat, in jouw boeking te staan. Zijn jouw 2e of eventuele 3e voornaam niet correct, dan kan je toch gewoon reizen. Indien namen onjuist geschreven zijn, kan je geweigerd worden voor een vlucht. Alle gevolgen en eventuele kosten die hieruit voortvloeien zijn voor je eigen verantwoordelijkheid en/of rekening.
Tijden, vluchtnummers, de luchthaven van vertrek en/of aankomst en vluchtschema’s kunnen afwijken van de tijdens boeking opgegeven informatie. De vertrektijden en -luchthaven vind je ook op je vliegticket. Controleer de reisbescheiden dus goed. Te allen tijde kunnen (ook nog op de dag van vertrek of bij terugreis) wijzigingen worden aangebracht. Controleer daarom vanaf 24 uur voor vertrek de actuele vluchtgegevens op de website van de vertrekhaven.
Na het missen van het vliegtuig heb je geen recht op restitutie. Op de luchthavens wordt via monitoren aangegeven bij welke balies je kan inchecken. Wanneer je online hebt ingecheckt, hoef je vaak maar 1 of 1,5 uur voor vertrek aanwezig te zijn. Dit is per maatschappij en luchthaven verschillend. Bij het online inchecken ontvang je daar over informatie. Hou er altijd rekening mee dat files of oponthoud onderweg naar de luchthaven mogelijk zijn!
Bij het boeken van een vliegreis kan via ons vervoer worden geregeld van de vertrekhal tot in het vliegtuig. Indien mogelijk kan je een eigen rolstoel of rollator mee op reis nemen. De voorwaarden verschillen per luchtvaartmaatschappij.
Door onder andere stakingen, stiptheidsacties, redenen van technische aard, extra veiligheidscontroles, niet gearriveerde medereizigers, drukte in het luchtruim, weersomstandigheden en overmacht kunnen vertragingen ontstaan. Elke aansprakelijkheid hiervoor wordt uitgesloten. Dit geldt ook voor het missen van aansluitend (openbaar) vervoer en het mislopen van eventuele afhalers. Eventuele extra gemaakte kosten komen voor eigen rekening.
Vergeet niet naast het informeren van de accommodatie van een verlate aankomst ook de eventuele autoverhuurder op de hoogte te stellen van de verlate aankomst. Wij raden je aan voor vertrek altijd te controleren of de vlucht volgens plan en tijd wordt uitgevoerd. Raadpleeg hiervoor de website van de betreffende luchthaven.
Heb je speciale wensen, zoals een schaduwrijke plaats, dan kun je dit aangeven. Een voorkeur is geen garantie, maar we doen wel onze best het voor je te regelen. De indeling en toekenning van kampeerplaatsen en accommodaties wordt altijd door de camping gedaan. Het loont om vroeg te boeken, want hoe eerder jij erbij bent, hoe groter de kans dat we een plekje kunnen vinden met jouw voorkeur.
Extreme warmte kan invloed hebben op de watertoevoer naar een camping. In warme periodes, waarbij sprake is van minder waterdruk, kan de camping gedwongen zijn zwembaden, delen van het zwembad (glijbanen) en/of sanitaire gebouwen beperkt open te stellen. Ook langdurige droogte kan invloed hebben op zwemgelegenheden als meren en kanalen of op de beschikbaarheid van sanitaire faciliteiten. Ook kan een camping besluiten één of meerdere sanitaire faciliteiten (tijdelijk) te sluiten. Als een camping zo'n maatregel neemt, valt dat altijd buiten de verantwoordelijkheid van Euronature.
Warm water wordt bij sommige campings en/of accommodaties geleverd door boilers. Deze zijn niet altijd toereikend voor een plotselinge, grote vraag.
Stroomuitval komt zelden voor. Maar als het voorkomt ligt de oorzaak hiervan bijna altijd buiten de camping. In veel zuidelijke landen zijn de contactdozen anders dan de Nederlandse. Neem dus altijd een eurostekker mee op vakantie.
In veel accommodaties kun je gebruik maken van Wifi, soms tegen betaling. Euronature is niet verantwoordelijk voor eventuele uitval van het internet, netwerk en/of verlies van data of derving van inkomsten door technische of andere storingen.
De meeste Euronature-campings hebben een zwembad. De camping bepaalt de openingsdata en -tijden. Dit is meestal van medio mei tot medio september. Ook de temperatuur van het zwembadwater wordt bepaald door de camping. In zuidelijke landen komt het soms voor dat tijdens de siësta het zwembad gesloten is.